hezהצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו במתנה
תכנים מקצועיים וטיפים בנושא שיווק וקידום!

קידום VS שיווק

קידום VS שיווק

במקרים רבים המילים קידום המוצר או שיווק המוצר נחשבים למילים נרדפות. על פניו, מה זה משנה, לקדם או לשווק? הרי העיקר למכור!

כדי להבין את גודל הטעות, בואו נדמיין לרגע שבתי החולים מחליטים לחסוך, מפטרים את כל הרופאים ומשאירים טכנאים בלבד. מה זה משנה מי מפענח את הצילום? העיקר לכתוב מה רואים!

בדיוק כפי שטכנאי, ללא ידע רפואי מעמיק, יוכל במקרה הטוב לתאר את הצילום בלבד, בלי להבין את משמעותו ובלי להתאים לחולה את הטיפול האופטימאלי, כך "טכנאי" עולם השיווק מסוגלים לבצע קידום, שעיקרו עבודה טכנית, אך לא שיווק, שעיקרו מלאכת החשיבה.

תהליך שיווק של המוצר או השירות מורכב מכמה שלבים חיוניים:

בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק

מיתוג ובידול המוצר

בניית שפה מיתוגית ושיווקית

קביעת תכנית שיווק ובחירת הערוצים המתאימים

קידום המוצר בהתאם לאסטרטגיה שנבחרה

כפי שקל מאוד לראות מהרשימה הזאת, לקידום המוצר יש אכן תפקיד חשוב, אך הוא נמצא בתחתית הפירמידה, ויעילותו מותנית באסטרטגיית שיווק נכונה לעסק, בבחירת הערוצים המתאימים, בקיום תכנית השיווק שמותאמת לשפת המותג ומדגישה את המסרים הנכונים. פעולות הקידום שבאו כדי להוציא לפועל את תכנית השיווק לעסק תורמות הן למכירות המוצר והן ליחסים ארוכי טווח עם הלקוח, לביסוס המותג ומיסוד הפעילות השיווקית בעסק באופן כללי.

קידום המוצר, שנעשה ללא חשיבה לטווח ארוך, ללא התאמה לשפת המותג ובמטרה אחת והיחידה: להביא לידים כאן ועכשיו, לא רק שלא משיג את מטרתו, אלא גם גורם נזק בטווח הארוך. מכירות לצורך מכירות בלבד לא יוצרות אינטראקציה רגשית עם הלקוח, לכן במקרים רבים יחס בין הלידים להשקעה בקמפיין הוא נמוך. קידום ללא אסטרטגיה שיווקית גם לא יוצר בסיס לקמפיינים עתידיים, וכל אחד מהם מתחיל כמעט ממקום ריק בכל הקשור למיתוג המוצר. במקום שבשלב מסוים המכירות יתחילו ליהנות מהמותג שנבנה, הצורך במיתוג הופך לערוץ השקעה אינסופי ולא מניב. מה הפלא שעסקים קטנים רבים מתחילים לטעון כי אסטרטגיית שיווק היא לא בשבילם והמיתוג הוא מושג שלא מעולם התוכן שלהם? כל אלה יכלו להיות לחבריהם הטובים בשיווק אילו היה ניתן להם מקום קבוע. כשכל אלה מוחלפים בקידום טכני עם מטרות קצרות טווח וללא אסטרטגיה מובנית, התוצאות מאכזבות וגורמות לבעלי העסקים להשיג מסקנות שגויות לגבי אפשרויות השיווק העומדות בפניהם.

בשני מקרים החלפת השיווק של העסק בקידום עיוור של מוצריו יכולה להיות לא סתם בעייתית, אלא מכרעת: במקרה של השקת מוצר חדש ובמקרה של עבודה בסביבה תחרותית במיוחד. כשמדובר במוצר חדש, קידומו, או במילים פשוטות יותר, ניסיונות למכור אותו בצורה מידית, לא מביאות שום תועלת. הלקוחות הפוטנציאליים עוד לא מודעים לצורך שלהם במוצר הזה, והניסיונות לקדם את המוצר נתקלים בקיר של אדישות מצד הצרכנים שהתרגלו לחיות עם המצב הקיים או לפתור אותו בדרכים אחרות. ללא אסטרטגיית שיווק שתלמד את הצרכנים לרצות לפתור את הבעיה דרך המוצר, הקידום שלו דומה לניסיונות לשתול פרח באספלט. ובמקרה ההפוך, כשמדובר במוצר שפועל בסביבה תחרותית מאוד, קידום ללא אסטרטגיית שיווק וללא מיתוג ברור לא מאפשר למוצר לבלוט בצורה מספקת כדי למשוך כמות סבירה של לקוחות.




צוות מומחי השיווק של מינוף ביז יעניק לכם ייעוץ שיווקי מקצועי ויעזור לכם למקסם את ההשקעה בפעילות השיווקית של העסק, כדי לזכות במירב הלקוחות הפוטנציאליים!

ניסיון רב בניהול השיווק לעסק ובפעילויות קידום שונות יאפשרו לנו הן לבנות אסטרטגיית שיווק יעילה לעסק, והן לקיים פעילויות קידום אפקטיביות.