hezהצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו במתנה
תכנים מקצועיים וטיפים בנושא שיווק וקידום!

קידום ברשתות החברתיות

הרשתות החברתיות, על אף היותן המצאה צעירה יחסית, פרצו לחיינו ושינו אותן לחלוטין. כיצד נוכל לדמיין היום את החיים שלנו בלעדיהן? ומה שעוד יותר קשה לדמיין בלעדיהן זה מערך השיווק לעסק. ניהול השיווק ברשתות החברתיות היום תופס נתח נכבד ביותר במערך השיווק הכללי, וישנם עסקים קטנים שמוותרים לחלוטין על ערוצי השיווק הנוספים לטובת השיווק ברשתות החברתיות (ראה: ניהול השיווק והפרסום)

אנחנו מבלים בקריאה ובכתיבה ברשתות החברתיות שעות רבות, אנחנו מחפשים שם שירותים ומוצרים ואנחנו נוטים להאמין להמלצות שאנחנו מקבלים שם. מדובר בזירה נוחה ונגישה לחיפוש אחרי לקוחות פוטנציאליים ופרסום ממוקד.

הפופולאריות של הרשתות החברתיות, ריבוין והתחרות ההולכת וגוברת בפרסום בתוכן הפכה את הקידום ברשתות החברתיות למקצוע בפני עצמו, שדורש מהמומחה בו לימוד, התמקצעות, יצירתיות וחושים טכניים, גרפיים ושיווקיים.

השאלה הראשונה שנשאלת היא בעצם באילו רשתות מדובר?

קשה לספור ולמנות את כל הרשתות החברתיות הקיימות בעולם, אך לא כולן פופולאריות בארץ וגם לא כולן מתאימות לצרכי השיווק.

נתמקד ברשתות הידועות בארץ שניתן להשתמש בכלים שלהן לצורך קידום העסק:

  • פייסבוק – הרשת הפופולאריות ביותר בארץ שלא זקוקה להצגה והסברים. יתרונה הגדול הוא בנוכחות מאסיבית של הלקוחות הפוטנציאליים, ובכך טמון גם חסרונה, היות והקמפיינים הפרסומיים בה דורשים מיומנות ומקצועיות על מנת להפוך את הקמפיין לבולט וויראלי.
  • אינסטגראם – רשת חברתית שמבוססת בעיקר על התוכן הוויזואלי. במידה ואסטרטגיית שיווק של העסק כוללת הרבה תמונות מקוריות של המוצרים המוצעים, זוהי רשת יעילה מאוד לקידום. יתרונה הנוסף הוא גם בקהל הצעיר שנמצא בה. חסרונה הוא בנוכחות רבה של "בוטים" (משתמשים אוטומטיים, לא אנושיים) שמקשים מאוד על הפרסום ודורשים מהמפרסם מיומנות רבה בניצול יעיל של תקציב הפרסום.
  • יוטיוב – רשת ותיקה המבוססת על סרטוני וידאו. רשת מעולה לקידום תוכן מבוסס וידאו, לביסוס המותג ובידולו.
  • לינקדאין – רשת חברתית שמבוססת על תפקיד ומקצוע ולא על אישיות הגולש. עיקר האינטראקציה מתרחשת בה סביב נושאים מקצועיים שונים, והיא מתאימה במיוחד לקידום B2B (שיווק לעסקים).
  • רשתות נוספות: נוסף על הרשתות המובילות קיימות גם רשתות כמו גוגל פלס ופינטרסט. נכון להיום לא מקובל לבנות את אסטרטגיית הקידום ברשתות החברתיות על רשתות אלה והן נותרות מאחור. 

במידה והעסק רוצה להגביר בצורה מקסימאלית את החשיפה, נהוג לפרסם את הטקסטים והתמונות המזוהות עם המותג גם ברשתות אלה, אך לרוב זה נעשה ככלי נוסף ולא ככלי מוביל באסטרטגיה הכללית של השיווק ברשתות החברתיות.




העבודה ברשתות החברתיות דורשת הכרות מעמיקה עם הכלים העומדים לרשות הגולש בכל אחת מהרשתות. על מנת ליצור אינטראקציה עקבית בין הגולש לעסק יש צורך לפרסם ברציפות תוכן מקורי ומעניין, ומה שלא פחות חשוב: תוכן שמתאים לאופי של אותה רשת חברתית. עבודה מקצועית ועקבית, התאמת התוכן לקהל היעד בכל רשת ורשת ואופטימיזציה של קמפיינים הם המפתח להצלחת השיווק ברשתות החברתיות.

צוות מומחי הקידום של מינוף ביז יעניק לכם ייעוץ שיווקי מקצועי ויעזור לכם למצוא את הערוץ הטוב ביותר לקידום ברשתות החברתיות!

ניסיון רב באסטרטגיות קידום השונות יאפשרו לנו לקדם את המותג ברשתות החברתיות ולהפיק את המקסימום מכל השקעה בקידום ברשתות החברתיות.