hezהצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו במתנה
תכנים מקצועיים וטיפים בנושא שיווק וקידום!

קידום באמצעות תוכן

אם יש צורך להגדיר במילה אחת את הצרכן המודרני, המילה היא "מפונק". אכן, הצרכן המודרני מאס בפרסומות הסטנדרטיות ושטף ההצעות האטרקטיביות משאיר אותו אדיש. הצרכן המודרני מחפש טקסטים בעלי ערך מוסף עבורו, וזאת הסיבה לעלייה בלתי פוסקת בפופולאריות של הקידום באמצעות תוכן בשנים האחרונות. נכון להיום כתיבה שיווקית וקידום באמצעות תוכן מהווים חלק בלתי נפרד מבניית אסטרטגיה שיווקית לעסק.

התהליך הזה חשוב במיוחד כשמדובר במיתוג העסק הקטן וחשיפתו בשוק. וזאת מהסיבה הפשוטה שהמטרה הראשונה של כל עסק חדש היא לסביר ללקוחות הפוטנציאליים מה הוא מציע ובעיקר מדוע הלקוחות זקוקים לכך. במצב הנוכחי של השוק קשה לחשוב על מוצר או שירות שיענה על צורך חיוני כלשהו ולא יהיו לו מתחרים. ברוב המקרים מדובר בשיפור של השירות הקיים, שילוב בין מספר מוצרים ויצירה של מוצר טוב יותר וכו'. כלומר, העסק נאלץ להסביר ללקוחותיו שיש להם צורך בו, בייחודיותו, בשירותיו או במוצריו.

כמובן, במקרה הזה מלל פרסומי קצר, אטרקטיבי ככל שיהיה, לא משיג את מטרתו או משיג אותה בצורה לא משביעה את הדעת. במקרה הזה חשוב לעשות עבודה מקדימה באמצעות התוכן.

כתבות איכותיות בנושאי פעילות העסק משיגות מספר מטרות:

  • תורמות למיתוג העסק ומיצובו כמומחה בתחומו
  • מבהירות ללקוחות הפוטנציאליים כיצד השירות או המוצר יעזור להם ומדוע הם בעצם צריכים לרכושו
  • מסייע לבידול העסק ומחדד את המסרים שלו ללקוחות
  • מחזק את המקפיינים הפרסומיים
  • מגביר את העניין של הלקוחות הפוטנציאליים במותג, באתר ובשירותי העסק
  • מאריך את הזמן בו הלקוח הפוטנציאלי נמצא באתר העסק
  • תורם לקידום האתר בגוגל (ראה: קידום בגוגל)

קידום בעזרת תוכן יכול לבוא לידי ביטוי במספר דרכים. לרוב מדובר בכתבות באתר בצורת מאמרים או בלוג. זוהי הדרך הפשוטה והפופולאריות ביותר. לאחר פרסום הכתבה באתר מומלץ מאוד לפרסם את הקישור אליה ברשתות החברתיות (ראה: קידום ברשתות חברתיות). הפרסום מגביר את החשיפה לכתבה ומעלה את מספר הלקוחות הפוטנציאליים שנחשפים לתוכן המוצע. במידה ומדובר בפרסום באמצעות תוכן, ניתן אף לקדם את התוכן הנבחר בפלטפורמות הייעודיות, דוגמת טאבולה או אאוטבריין, שמטרתם היא להגביר את תנועת הגולשים באתר באמצעות חשיפתם לתוכן אטרקטיבי. במקרה הזה הכותרות והתמונות שמובילות לתוכן באתר העסק מתפרסמות כקישורים מומלצים באתרי תוכן אחרים.

כתיבת מדריכים

אך קידום בעזרת תוכן לא מסתכם בכתבות בלבד. דרך נוספת, נוחה, יעילה ופופולארית מאוד היא כתיבה ופרסום של מדריכים לצרכן בתחום התמחותו של בית העסק.  המדריך שהוכן ע"י אנשי שיווק מקצועיים תורם רבות לשיווק העסק ברשתות החברתיות ומקדם את המותג. הצרכן שעומד בפני בעיה ומחפש את הדרך הטובה ביותר לפתור אותה, לרוב שמח מאוד לקבל עצות מסודרות בצורת קובץ אחד שעונה על מרבית שאלותיו.

הסברים וטיפים המובאים במדריך מקלים על הצרכן בבחירתו ובצורה טבעית עושים את הקניה בבית העסק שהציע את המדריך לוודאית יותר. פרסום וקידום המדריך ברשתות החברתיות מהווים גם דרך לנהל קמפיין פרסומי יעיל, שמחד חושף את הצרכן למותג, ומאידך לא דורש ממנו לבצע קנייה מידית, מה שמסיר את ההתנגדות ומגביר את הסיכוי להמשך האינטראקציה בין הלקוח לבית העסק.




כתיבת התוכן לצרכי קידום אינה מלאכה פשוטה, היות והכותב צריך להשקיע זמן כדי ללמוד את תחום ההתמחות של בית העסק, ומאידך עליו להכיר היטב את כללי הקידום, הפרסום והשיווק, כדי שהפעילות הזאת תעלה בקנה אחד עם אסטרטגיית השיווק של העסק וגם תביא לתוצאות הרצויות.

צוות המומחים של מינוף ביז מציע את כל שירותי ניהול השיווק לעסק, כולל שירותי הכתיבה השיווקית, כתיבת התוכן וקידום התוכן.