hezהצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו במתנה
תכנים מקצועיים וטיפים בנושא שיווק וקידום!

כתיבה שיווקית

האינטרנט מציע אינספור מדריכים לכתיבה שיווקית, ועל פניו הדבר נראה פשוט מאוד: צריכים לתאר את המוצר או השירות בצורה אטרקטיבית, להשתמש בשפה קולחת, להפיץ את הכתבה בין הלקוחות הפוטנציאליים וללכת לנוח וליהנות מהתוצאות. הבעיה היחידה של השיטה הזאת שהיא לא עובדת. ואז נשאלת השאלה מה באמת מבדיל בין כתיבה מעניינת ומרתקת לבין כתיבה שיווקית?

וההבדל הוא כמובן בפרטים הקטנים

 לדוגמה אם עלינו לתאר פעולה כלשהי של המכשיר, בכל סוג של כתיבה אנחנו נכתוב פשוט מה המכשיר הזה עושה בעצם. ניקח לדוגמה את מכונת הקפה. אם עלינו לכתוב מסמך טכני, אנחנו נתאר את תהליך ערבוב האבקה עם המים, הרתיחה ומזיגת המשקה. אם עלינו לכתוב בלוג או כתבה עיתונאית, נבחר את הפונקציות העיקריות עבור הצרכן ונתאר אותן בהרחבה, בלי לחסוך בשמות תואר. כך נקרא על העבודה המהירה של המכשיר, על המים שחמים כל כך כאילו פרצו מבטן האדמה ועל הברק המהפנט של ידית המקציף. אם נכתוב רומן, אז נוכל להוסיף לתיאורים המעניינים של המכונה גם הזיכרונות שהיא מעוררת אצל הגיבור הראשי. וכל אלה יהיו דוגמאות מצוינות לכתיבה מקצועית, כל אחת בז'אנר שלה. ואף דוגמה לא תתאים להגדרה של הכתיבה השיווקית.

אך אם נקרא על מכונת הקפה שעוזרת להתחיל כל בוקר בחיוך, על הקפה שממלא אותך באנרגיה, על נשים מצליחות שמחייכות למראה שלהן בדופן המכונה היוקרתית, על החיים המאושרים המתחילים בהפעלת המכונה המפוארת במטבח...  אכן, יש לנו דוגמה לכתיבה שיווקית. ומה ייחודה של הכתיבה הזאת? הכתיבה הזאת מדגישה את ערך המוצר ולא את תכונותיו. במילים פשוטות יותר, היא לא מספרת לקורא מה המוצר הזה יכול לעשות, אלא מה הלקוח ירגיש אחרי שירכוש אותו, מה הוא יקבל במובן הפיזי ובמובן הרגשי.

כתיבה שיווקית מקצועית תמיד מהווה חלק מאסטרטגיית השיווק הכוללת של העסק

לכתבה בודדת, טובה ככל שתהיה, אין ערך גדול במיוחד. כתבה אחת לא מסוגלת להשיק מוצר חדש, לגרום לאנשים רבים לרצות לרכוש את המוצר או ליצור נאמנות של הצרכנים. כתבות שיווקיות איכותיות, שמופצות בערוצים הנכונים, בהחלט יכולות לחזק קמפיינים פרסומיים, לחדד את המסרים השיווקיים, לעזור לעסק למצב את מוצריו בשוק, להזכיר לקוראים את כדאיות הפניה לבית העסק וכו'. כדי שכל אלה יעבדו בצורה הטובה ביותר, כותב המאמר חייב ללמוד את אסטרטגיית השיווק של העסק, דרכי ניהול השיווק והפרסום המקובלות בבית העסק, הערוצים הבדוקים של פרסום מוצריו, שפת המותג והמסרים השיווקיים העיקריים שלו. ללא כל אלה הכתבה השיווקית תהיה רק ביקורת חיובית על המוצר, שאומנם תתרום לתדמיתו, אך לא תהפוך לכלי שיווקי עוצמתי כפי שהיא אמורה להיות. 




צוות מומחי השיווק והכתיבה של מינוף ביז יעניק לכם ייעוץ שיווקי מקצועי ויעזור לכם לרתום את כל יכולותיה של הכתיבה השיווקית לטובת אסטרטגיית השיווק של העסק.

ניסיון רב בניהול השיווק לעסק ובפעילויות קידום שונות יאפשרו לנו הן לבנות אסטרטגיית שיווק יעילה לעסק, והן להוציא אותה לפועל באמצעות כתיבה שיווקית.