hezהצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו במתנה
תכנים מקצועיים וטיפים בנושא שיווק ומיתוג!

נא להכיר: המשפך השיווקי

אחד מעמודי הטווח של אסטרטגיית השיווק של "מינוף ביז" הוא המשפך השיווקי, שהוכיח את עצמו כאחד הכלים הטובים ביותר לניהול אפקטיבי של שיווק העסק ויצירת מכירות.

אבל מהו בעצם המשפך השיווקי, מהם עקרונותיה של האסטרטגיה הזאת ומה חשוב לדעת כדי להפוך את המשך השיווקי למצליח באמת?

בהגדרתו היבשה המשפך השיווקי הוא הדרך אותה עובר הצרכן מרגע חשיפתו למוצר או לשירות ועד לרגע הקניה. לפעמים קוראים למשפך השיווקי גם שיטה לחלוקת הצרכנים על פני התהליך השיווקי.

כך או כך, קל יותר להבין את הרעיון אם נדמיין משפך אמתי שבו כל אחד מאתנו משתמש כדי למזוג נוזל לתוך הבקבוק. בקצה הרחב של המשפך נמצא השלב של החשיפה הראשונית.

מטרתו של השלב הזה היא כמובן להגיע למספר רב ככל האפשר של קונים פוטנציאליים. בקצה הצר ביותר של המשפך נמצאת הקניה עצמה. מכאן קל יותר להבין מהו גוף המשפך, שזה בעצם התהליך אותו הצרכן צריך לעבור מרגע שהוא שמע על המוצר ועד לרגע שבו הוא מחליט לרכוש אותו.

כמובן, חלומו של כל בעל העסק הוא משפך בצורת צינור, בו כל מי שנחשף למוצר גם רוכש אותו, אך לצערנו, הדבר הוא בלתי אפשרי. מאידך, כשהיחס בין הקצה הרחב לקצה הצר של המשפך הוא גדול מדי, כלומר מספר האנשים שאכן מבצעים את הרכישה הוא קטן מדי ביחס לאנשים שנחשפים למוצר, מדברים על תהליך שיווק בעייתי ולא יעיל.

הבנת המשפך השיווקי

וכאן אנחנו מגיעים לנקודה הכי חשובה בהבנת הנושא של המשפך השיווקי. אף שיצירתו הוא תהליך טבעי, ניהולו האפקטיבי הוא תהליך שדורש ידע וניסיון. כדי להעביר את המספר המקסימאלי של הצרכנים משלב אחד לשלב הבא ועד לשלב הקניה, על איש השיווק להכיר היטב את כל שלבי המשפך השיווקי, להכיר היטב את כל הכלים ל"דחיפת" הצרכנים לשלב הבא ולהשתמש בהם בתבונה וביעילות. אף שהמשפך השיווקי משתנה מעסק לעסק, ישנם שלבים עיקריים שקיימים בכל סוג של המשפך השיווקי.

  • הכרת המוצר או השירות- בשלב הזה הצרכן נחשף למוצר בדרך כלל באמצעות הפרסום הישיר.
  • התעניינות במוצר- בשלב הזה הצרכן שנחשף לקיום המוצר רוצה לקבל עליו מידע נוסף והוא מביע עניין בו.
  • רצון לרכוש את המוצר- בשלב הזה הצרכן מבין כי המוצר עשוי להביא לו תועלת והוא רוצה לרכוש אותו.
  • פעילות הרכישה- זה הרגע החשוב ביותר עבור בעל העסק, כשהצרכן רוכש את המוצר בפועל.

 

כפי שקל לראות מהרשימה הזאת, אף שהיא פשטנית למדי, כל שלב דורש פעילות מיוחדת. אם בשלב הפרסום הישיר, עלינו להפעיל כלים שיאפשרו להגיע לחשיפה מקסימאלית תוך כדי ניצול יעיל של התקציב, בשלבים הבאים עלינו להפעיל מנגנונים ליצירת אינטראקציה עם הצרכן, הגברת העניין במוצר ויצירת רצון לרכוש אותו. בעידן הדיגיטלי פעולות רבות אלה נעשות באינטרנט, פעמים רבות ברשתות החברתיות.

אך כשמסתכלים על הפעילות ברשתות החברתיות מתוך ראיה שיווקית, במיוחד מתוך הבנה של המשפך השיווקי וחשיבותו, מבינים מיד שלא די בהעלאה אוטומטית של תכנים שלא עומדת מאחוריהם כל אסטרטגיה. בדיוק כפי ש"לייק" אינו שווה לליד, כך פעילות סתמית וטכנית ברשתות החברתיות אינה שווה ליישום אסטרטגיית המשפך השיווקי בתוכם.

פעילות שיווקית שמונעת מתוך הבנת התהליך השיווקי מכוונת לתוצאות: לטווח הקצר, לטווח הבינוני והטווח הארוך. בטווח הקצר מדובר כמובן בהגברת האינטראקציה עם הצרכן, הגברת האינטרס, הגברת הרצון לקבל מידע נוסף, להכיר טוב יותר את המוצר. כאן באים לידי ביטוי כלים ליצירת תוכן מעניין, הגברת התנועה לאתר ולדפי נחיתה, יצירת כתבות ומדריכים וכו'.

בטווח הבינוני מדובר כמובן ביצירת המכירות עצמן. ואם נחזור לתיאור הקצר של שלבי המשפך השיווקי נראה שבשום שלב לא מתבצע מעבר אוטומטי.

גם בשלב האחרון, מרגע החלטה על הקניה עד הקניה עצמה חשוב לדעת ליצור הנעות נכונות לפעולה שיניעו ולא ירתיעו את הקונה וחשוב לבצע אופטימיזציה של תהליך הרכישה. בטווח הארוך המטרה היא כמובן ליצור נאמנות ולגרום לקניות חוזרות, כי אף שפעילות זו היא לא החלק הכי בולט לעין של המשפך השיווקי, הוא חלק אינטגראלי מאסטרטגיה שיווקית יעילה.

 

צוות מומחי השיווק של מינוף ביז יעניק לכם ייעוץ שיווקי מקצועי ויעזור לכם להבין את המבנה של המשפך השיווקי של העסק שלכם. יחד נבנה אסטרטגיה שיווקית אופטימאלית לעסק ונוציא לפועל תכנית שיווקית יעילה ומכוונת תוצאות.